Her følger en kort redegjørelse av status for Mitokondrieforeningen i 2018.

Som noen har fått med seg, har foreningen vært inaktiv i nærmere fire år. De få medlemmene i styret og kontaktpersoner for foreningen har dessverre forsvunnet av forskjellige årsaker. Det personlige livet har rett og slett kommet i veien for foreningens aktiviteter, hvor den største konsekvensen har vært at ingen har hatt mulighet til å svare opp henvendelser eller publisere nytt innhold på nettsiden. Det er i perioden heller ingen nye interessenter som har meldt seg til foreningen, og dermed har foreningen sluttet å fungere.

Til tross for dette har foreningen rundt 290 medlemmer som er bygd opp over tid.

Foreningen har en liten sum midler fra medlemskontigenter, som kun brukes til å dekke årlig drift av webhotellet og domenet.

Plattformen og designet til websiden er nylig oppdatert av tekniske årsaker, og fordi det for tiden skjer mye innen mitokondriefeltet.

Admin kan derfor nås for ønsker om publisering av nyheter, tips for oppdatering av artikler eller generelle spørsmål rundt foreningen.

Hilsen,
Vidar Hunstad Vik
Admin og utvikler av nettsiden